Twinkle Twinkle little star

We hebben allemaal wel kerstversiering die we ieder jaar weer tevoorschijn halen omdat we er fijne herinnering aan hebben of veel tijd ingestoken hebben om deze zelf te maken. Zonde om deze op de zolder te laten liggen, toch.

Maar dat houdt ons CreAtieve brein niet tegen om ook nieuwe decoratie te willen voor kerst! En zo zijn we aan de slag gegaan om nog enkele extra decoraties toe te voegen aan ons interieur.

Het maken van nieuwe decoraties voor kerst maakt de kersttijd en de donkere dagen ook extra gezellig!

Onze nieuwe creaties voor dit jaar:

  1. Kerstster met ijsbeer
  2. Een charmant theelichtje
  3. Retro kerstballen
  4. Kersttafereeltje
  5. Gedecoreerde kerst fles

1. Kerstster met ijsbeer

Om deze kerstster op te bouwen ben ik gestart met een vorm uit piepschuim en als voet — tevens ook het tegengewicht — heb ik een stenen klinker gebruikt. Door dit te behandelen met witte KeraCoat en diverse materialen is het piepschuim in het afgewerkte product niet meer te herkennen.

Afgewerkt met groene metallic acrylverf en enkele decoratie artikelen zoals jullie op de foto kunnen zien: kerstslinger, ijsbeertje, kerstballen en houten kerststerren die ook bewerkt zijn met witte KeraCoat en de groene metallic acrylverf.

Als finishing touch heb ik het stuk een transparante KeraCoat laag gegeven, dit zorgt er voor dat dit na goed uitdrogen (4-6 weken) zelfs buiten kan geplaatst worden in de wintertuin.

Nu alleen nog sneeuw!

2. Een charmant theelichtje

Ik had nog enkele houten sterretjes over en nog een boomstam-schijfje in de kast liggen, wat koperen acrylverf en een puntje lijm en zo was dit theelichtje snel geboren voor op de salontafel.

Gezellig, toch!

3. Retro kerstballen

Dit ziet er niet zo denderend creatief uit, nu, ik kan je verzekeren dat je toch beetje handig moet zijn met deze krimpfolie.

Heb me laten overhalen op een kerstbeurs door een geweldige verkoper tot de aankoop van deze kerst krimpfolie en de nodige materialen.

Je kunt er allerhande objecten mee decoreren zoals glazen theelichtje, wijnglas, bokaal, plastiek kerstballen enzovoort.

Eenmaal thuis gekomen, dan begint het hé. Het is zeer eenvoudig zei de goed getrainde verkoper en uiteraard hebben we met onze volle aandacht gekeken naar zijn demo.

Hoe ga je te werk: we nemen warm water (+/-80 graden) en we dompelen de kerstbal met de folie eromheen onder.
Slechts één seconde in het water en de folie krimpt om de kerstbal heen.

Eenvoudig toch, maar ik heb ervaren dat ik dit nog niet in de vingers had! Mijn eerste pogingen liggen ondertussen al lang in de prullenmand ;-). Huh, is toch eenvoudig in gebruik! Maar wat ging er dan toch zo mis: zodra ik de kerstbal in het hete water stop, verschuift de krimpfolie, ofwel had ik maar halve kerstbal met folie eromheen, niet mooi gecentreerd, … Uiteindelijk na meerdere mislukkingen hebben we toch nog mooie resultaten bekomen en krijgen die elk jaar steevast een plaatsje in ons kerst interieur.

Niet enkel omwille van het harde labeur, maar wat hebben we toch gelachen om onze mislukkingen en ondanks alles het plezier dat we hebben beleefd bij het maken van deze eenvoudige kerstballen 😉

4. Kersttafereeltje

Ook CreArita ging aan de slag met het kerst thema en maakte een kersttafereeltje door diverse decoratie materialen te schikken op een hartvormige houten plank.

Bewerkt met poedersneeuw en omringd met een rode koord.

Deze kerstkindjes komen na hun langlauf momentje alvast genieten van het sfeerlichtje.

5. Gedecoreerde kerst fles

Welke drank er in deze fles zat kan ik me niet meer herinneren, oeps 😉

Nu ze toch leeg is, kan ik ze pimpen en een 2de leven schenken als kerst decoratie. Neem alvast een kijkje en ontdek in de fles deze fijne Kerstman met ree.

Met dezelfde techniek als de kerstster, witte KeraCoat en diverse technieken om een reliëf te bekomen heb ik de fles gepimpt en afgewerkt met een likje metallic acryl verf in groen, blauw en rood.

Ben nog niet 100% tevreden met het resultaat, maak ik er alsnog een glitter fles van, stop ik er lichtjes in, dien ik nog extra elementen toe te voegen zoals een strik, enz. mogelijkheden genoeg dus.

Wat zou jij doen?


Onze CreAtiviteit volgen, schrijf je in!

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑